Sila klik2 kat iklan nuffnang neh...tqvm

Saturday, February 18, 2012

Rahsia buffered earning – Cara dapat buffered earning 
by redlomo

 
Buffered Earning! Macamana anda sebut? Apa sajalah, asalkan anda sendiri tidak tergeliat lidah. Anda perasan tak ramai blogger-blogger tempatan aku lihat selalu update post mereka mengenai buffered earning atau dalam singkatannya di sebut BE. Meriah betul aku lihat pada setiap post mereka mesti ada komen membina bertanyakan bagaimana dan apa rahsia buffered earning yang mereka dapat, dan setiap kali itulah juga aku menjumpai pelbagai tips-tips yang dikongsikan tentang cara nak dapat buffered earning. 

Akhirnya redlomo dapat rahsia bagaimana nak dapat buffered earning dengan mudah tanpa perlu susah-sudah. Kalau anda blog dan mengimpikan buffered earning anda boleh join ClixAdx. ClixAdx adalah satu komuniti Pertukaran Iklan Link bagi blogger di Malaysia. Selain menjadi medium petukaran link antara blogger di Malaysia, sebenarnya ClixAdx juga membayar Buffered Earning kepada blogger atas CPM . CPM ialah Cost Per Thousand impressions iaitu bilangan 1000 paparan iklan di blog anda. Disini boleh dikatakan clixadx ini berfungsi 2 dalam satu selain meberi ruang kepada blogger iklan blog mereka pada masa yang sama blogger dapat income tambahan. 

Disini redlomo ingin kongsi RAHSIA bagimana anda mempercepatkan untuk anda menjana Buffered Earning dengan cepat. Semoga tips ini akan membantu anda semua. 

Susunan Iklan (Ad Placement) – Letakkan unit iklan di tempat yang sepatutnya, iaitu di tempat yang mudah dan senang dilihat oleh pelawat. Ada 3 jenis unit iklan bagi ClixAdx. Contohnya: Iklan Leaderboard sepatutnya di letakkan di bahagian HEADER bukan di footer, iklan Skycraper pula diletakkan di bahagian pertama SIDEBAR dan bukan tempat lain, akhir sekali iklan Large Rectangle sepatutnya diletakkan betul-betul di bawah post pertama anda. Dengan meletakkan 3 jenis unit iklan anda mengandakan 3 kali ganda Buffered Earning anda kenapa kalau contoh pelawat anda 300 orang ini bermakna 300 x 3 = 900 buffering Earning. Ini belum termasuk kalau pengunjung blog anda membaca page lain. Perlu ingat Buffered Earning adalah bergantung bilangan iklan dipaparkan. 

Berdasarkan pengalaman redlomo ClixAdx membayar RM0.02 bagi setiap 1000 iklan dipaparkan. Jika anda mempunyai blog yang mempunyai 1000 pelawat sehari dan anda letak 3 entrie sehari ini bermakna anda boleh menjana pendapatan 

1000 orang x 3 iklan x 3 entrie = 9000
9000/1000 x 0.02 = RM0.18 x 30 hari = RM5.40 

Itu adalah pengiraan mudah bagi 1000 orang pelawat dengan entrie sehari bagaimana kalau anda ada 10,000 pelawat sehari ini bermakna anda boleh menjana lebih .
Backlink kepada ClixAdx – Buat satu entri khas pasal ClixAdx dan beri backlink kepada mereka. 

Semoga artikel aku ini dapat membantu anda dalam aktiviti menjana wang dengan ClixAdx.

sources: http://www.redlomo.com/papar.php?num=120216194515