Sila klik2 kat iklan nuffnang neh...tqvm

Wednesday, July 28, 2010

Ajal Maut Di Tangan Allah S.W.T....
 
Takziah buat arwah saim sekolah ku dulu

MOHD ZAFRI MAT SULAIMAN yg meninggal 3 minggu lpas
kerana accident...koma dlm beberapo hari..pastu ALLAH sayang
lebih..

Akhirnyaa....die pergi menemuiNya...
kito yg hidup keno redha...hope famly muloh nie tabah...
Sblum aku memulakan sem baru aku damlaa g jupo muloh nih..
sedih sgt kalu igt blik..


xpolah xleh cto bnyak2 pasal org dh xdop..
hanya mampu berdoa...


terbaru..pagi td aku dpt 1 msg dari saim skoloh ku dlu...
mengatakan MOHD FAIZAL RAMLI xdop plop
sbb accident nga van time nk g kijo kat seremban

mula2 aku xprasan msg tu ado al-fatihah...
aku buat xtau lg...pastu tepon berdering lg...

nana tepon aku oyap bhwa muloh PEJA xdop doh..aku terkedu..
aku igkan accident biaso jah..lpas tu baru terpikir al-fatihah tu..


ya allah dlm dilema aku raso..saim sekolah ku 2 2 dh xdop tinggalkan
dunia ini..aku balik bkak fb..rupanya dh rmai saim2 tau cuma aku jah
tau lewat..xpolah nk wat gano ajal dio..


Kebetulan...aku mmg nk balik hujung minggu nie...bolehlaa..nawat nati..hope fmly muloh tabah hadapi semua ini..


kepada saim ku FIZA(tunang kpd mulah FAIZAL)...
arap fiza dpt trima semua ini dgn hati yg ikhlas...
redha dgn ketentuan Illahi yee..
daya xse kacau fiza buat maso ni...
arap fiza tenang des...
insyaalah sabtu nie daya balik daya
g umah muloh...
hope dpt jupo fiza...


kpd saim2 ku yg lain..
kalu bwak moto n keto...berhati2lah yee...
mmg ajal maut di tgn ALLAH...selagi kito boleh elak..
elakkanlah yee..jgn bwak laju2...jgn jd mat rempit ok..


akhir skali....
baca lah al-fatihah n yasin kpd smua umat islam ...
yg dh meninggal..smga mereka dicucuri rahmat..
& tergolong bersama org2 yg soleh n solehah..
Aaaaaaaaminnn....


xdop gapo nk oyap cuma berharap saim2 igtlah..
ajal maut akn dtg2 bilo2 maso2 jah..
samo2lah kito beramal..


Semakin hari semakin dekat rasanya
kita dgn hari kiamat...mc2 dh jadi di dunia nih...
petanda2 doh bnyak berlaku spt tsunami,banjir..bnyak lagi..


kito masih alpa dgn kehidupan dunia yg serba canggih..
dosa n maksiat berleluasa...penuh dlm kegelapan...
saim2ku...igatlah esop lusa mungkin ajal kito...

No comments:

Post a Comment